Haikon kartano
Tämä video löytyy Haikon kartanon nettisivuilta ja katselukertoja on tänään 5.9. ollut yli 18 000 kappaletta, mikä on mielestäni hyvä määrä katselukertoja. Haikon kartanolta löytyi myös romanttinen video, jolla oli enemmän katselukertoja mutta valitsin kuitenkin tämän yleisesittelyn, koska se oli mielestäni kivasti toteutettu n. 40 sekunnin mittainen filminpätkä jossa oli kivastu saatu erilaisia elementtejä ja käytetty paljon iloisia ihmisiä ja toimintaa. Tämä Youtube-video löytyy Haikon kartanon etusivulta.
Valio - kesälaitumelle
Toinen esimerkki oli sellainen, joka minulle tuli mieleen ennenkuin ehdin tutustumaan enemmälti videotarjontaan sillä tämä oli jäänyt keväältä minulle mieleen. Valio järjestää vuosittain kesälaitumelle-tapahtumia, eli maitotiloille voi mennä seuraamaan lehmien kevään ensimmäistä laitumellekirmaamista. Video on lyhyt ja ytimekäs, hyvä teemaan sopiva musiikki, hellyyttävät lehmät. Video ei ole sellainen, josta heti ensimmäisenä tulee mieleen mainos vaan video on sellainen, joka tuo hyvää mieltä ja ihmiset jakavat sitä mielellään esim. sosiaalisessa mediassa. Siksi se on hyvä videomainos. Tulisi siis pyrkiä juuri siihen että videon näkisi mahdollisimman moni ja jakaisi ilosanomaa eteenpäin. Video voi olla hauska, koskettava, hellyyttävä, ilontuoja...
Valion kesälaitumelle-sivut löytyvät osoitteesta: http://www.valio.fi/laitumelle/
Itse näin tämän alunperin facebookissa kaverin jakamana.
Kuplika
Kuplika-tuotteet on suomalaisen Plasthill Oy:n retkeilytuote. Tämän videon valitsin siksi, että se on toteutettu hieman eri tavalla. Kuplikalla on Kuplika Team Kayakerina koskimeloja, joka on kuvannut ja editoinut videon koskimelontaretkeltään. Videossa näkyy koko ajan Kuplikan logo ja aina välillä pilkahtelee myös Kuplikan tuotteita. Video on hieno, mutta katsojamäärät ovat vähäiset eli onko niin että yritys ei ole osannut hyödyntää materiaalia tarpeeksi? Video on toisaalta myös melko pitkä, eli onko se liian pitkä? Edes Kuplikan sivuilta en löytänyt tätä videota. Eli ajatuksena ja videona mielestäni hyvä, mutta hyödyntäminen on jäänyt vähemmälle eikä videosta ehkä ole sen takia hyödytty edes niin paljoa kuin olisi ollut mahdollista.
p.s. Ehdottomasti yksi hienoimmista suomalaisista matkailuvideoista on kuitenkin tämä 1 753 828 kertaa katsottu video revontulista... mutta en halunnut ottaa sitä näiden kolmen joukkoon, koska halusin mukaan yritysten mainosvideoita.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti